Wydawanie zaświadczenia z ewidencji ludności
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Wołowie
Rynek 34
pokój nr 4
tel. +48 71 319 13 22
Godziny przyjmowania petentów:
poniedziałek – piątek 7:30 – 15:30
wtorek – 8:00 – 16:00
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu- 17 zł.
- za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł.
W przypadku zaświadczenia o ilości osób zameldowanych opłatę mnoży się przez ilość osób ( np. jeśli zameldowane są 3 osoby, to opłata wynosi 51 zł).
Opłatę można wpłacić na rachunek bankowy Urzędu:
BS Żmigród 82 9598 0007 0200 2013 2002 0001
Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydawane w sprawach wymienionych w art.2 ustawy o opłacie skarbowej.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2015 r. poz. 388).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 267).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U z 2015 r., poz. 783).
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek o wydanie zaświadczenia,
- dowód osobisty lub paszport,
- w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( tylko w przypadku, gdy właściciel nie był zameldowany w tym lokalu).